Ομιλία στο 2019 World Travel Market - Χάρης Θεοχάρης

Ομιλία στο 2019 World Travel Market

74926557 409470219730281 1827634091982323712 N

Σας καλωσορίζω όλες και όλους που είστε εδώ σήμερα και σας ευχαριστώ ιδιαίτερα. Θα μου επιτρέψετε να πω δυο λόγια για τους στόχους μας ως Υπουργείο Τουρισμού και αμέσως μετά είμαι έτοιμος να δεχθώ τις ερωτήσεις σας.

«Η Ελλάδα που προσφέρει όσα δε μπορούσες ποτέ να φανταστείς» είναι ο στόχος μας. Για κάθε τουρίστα, κάθε εποχή, σε κάθε προορισμό.

Η Ελλάδα είναι γεγονός αναμφισβήτητο, πως πάντα ανήκε και πάντα θα ανήκει στους κορυφαίους τουριστικούς προορισμούς παγκοσμίως, με μία όμως σημαντική ειδοποιό διαφορά: η Ελλάδα, δεν είναι μόνον θάλασσα, ήλιος, παραλίες, αρχαία μνημεία -είναι κάτι πολύ πολύ περισσότερο  -μια πολυεπίπεδη και πολυθεματική εμπειρία ζωής!

Το τρίπτυχο στο οποίο θα κινηθούμε ως Υπουργείο του Τουρισμού-και στο οποίο στοχεύει και το 10ετές πλάνο που σχεδιάζουμε και θα παρουσιάσουμε το καλοκαίρι του 2020- είναι ένα.

Ποιότητα-Βιωσιμότητα-Αυθεντικότητα. Ποιότητα γιατί γιατί για εμάς Τουρισμός σημαίνει φιλοξενία, με έμφαση στον άνθρωπο και στην εμπειρία που βιώνει. Βιωσιμότητα γιατί Τουρισμός  σημαίνει ισορροπία  προσφοράς, ζήτησης και  υποδομών. Σημαίνει κοινωνική και περιβαλλοντική ευαισθησία.

Η αναβάθμιση της ποιότητας δε μπορεί να σταματάει στο μέγεθος του δωματίου ή του κρεβατιού, πρέπει να αγκαλιάζει το ενεργειακό αποτύπωμα, την φροντίδα για όσους έχουν ανάγκη, την επιστροφή μέρους της αξίας στην τοπική κοινωνία. Αυτό θα είναι το όχημα της βιωσιμότητας του Ελληνικού Τουρισμού, έτσι θα χτίσουμε το συγκριτικό μας πλεονέκτημα για τις δεκαετίας που έρχονται.

Αυθεντικότητα γιατί Τουρισμός σημαίνει να αναδείξουμε τις επιλογές  που έχει ο επισκέπτης για ένα παραδοσιακό κατάλυμα, για ένα τοπικό φαγητό, για μια αυθεντική πολιτιστική ή φυσιολατρική δραστηριότητα, για αγορά ενός παραδοσιακού προϊόντος, για γνωριμία με την τοπική παράδοση και την ιστορία.

Θα ανοίξουμε τον τουρισμό μας στις πέντε αισθήσεις και όχι μόνο στον ήλιο και τη θάλασσα όπως είναι σήμερα. Ο επισκέπτης πρέπει να φεύγει έχοντας δει, ακούσει, γευθεί, μυρίσει, αγγίξει. Αυτό μπορεί να γίνει με στροφή σε σύνθετα ή εναλλακτικά προϊόντα όπως το city break, τον ιατρικό, ευεξίας, αθλητικό, εκπαιδευτικό, θρησκευτικό, γαστρονομικό, συνεδριακό, αγροτουρισμό κ.α.

Όσον αφορά τη διαχείριση προορισμών, ο στόχος μας είναι να εμπλουτίσουμε το ελληνικό προϊόν, κάνοντας την Ελλάδα έναν από τους κορυφαίους παγκοσμίως βιώσιμους προορισμούς.

Σας ευχαριστώ όλους για το ιδιαίτερο ενδιαφέρον σας για την Ελλάδα, σας δίνω το λόγο και είμαι εδώ για να απαντήσω στις ερωτήσεις σας.