Ομιλία Χάρη Θεοχάρη στην Ολομέλεια της Βουλής - Χάρης Θεοχάρης

Ομιλία Χάρη Θεοχάρη στην Ολομέλεια της Βουλής

Σ/Ν «Κοινωνική και αλληλέγγυα οικονομία και ανάπτυξη των φορέων της και άλλες διατάξεις».

Στην Αρχαία Αθήνα υπήρχε η λεγόμενη γραφή παρανόμων. Γραφή είναι η μήνυση των αρχαίων. Οποιοσδήποτε μπορούσε να κατηγορηθεί πως εισήγαγε ψήφισμα στην Εκκλησία του Δήμου το οποίο ήταν παράνομο.

Τα ψηφίσματα της Εκκλησίας του Δήμου είναι οι δικοί μας νόμοι. Ενώ οι “Νόμοι” (όπως οι νόμοι του Σόλωνα ,) ήταν το τότε Σύνταγμα.

Όποιος εισήγαγε λοιπόν αντισυνταγματικό νόμο – προσοχή όχι η Εκκλησία που το ψήφιζε, αλλά όποιος το έφερνε προς ψήφιση – μπορούσε να μηνυθεί και να καταδικαστεί σε βαρύ πρόστιμο ή ατιμία δηλαδή σε στέρηση των πολιτικών του δικαιωμάτων.

Μήπως πρέπει να επανεισάγουμε την ευθύνη των Υπουργών που εισάγουν προς ψήφιση αντισυνταγματικές διατάξεις όπως αυτές του κ. Παππά;

 

Εκβιασμοί φασιστικού τύπου. Ο δάσκαλος Δημήτρης Μαρωνίτης είχε πει: Φασισμός είναι να ερωτάσαι δημόσια για την ιδιωτική σου συμπεριφορά. Και να ανακρίνεσαι ιδιωτικά για τη δημόσια.

 

Καταγγελίες και παραίτηση από την κ. Χαλικιά. Πού είναι οι εισαγγελείς; Φοβούνται όλοι;

 

Παραίτηση του κ. Βουδούρη. Η δικαιοσύνη κωφεύει.

Είστε κάθε λέξη της διαπλοκής και του εκφοβισμού.

Έχετε ξεχάσει όλους όσους υποστηρίζατε: Ρωτήστε τους βουλευτές στην Καβάλα; Τι τάζανε στους εργαζόμενους στα Λιπάσματα Καβάλας;

Μήπως πρέπει να αρχίσουν να φοβούνται όσοι παραπλανούν το Ελληνικό Κοινοβούλιο;

 

Ας γυρίσουμε και στο νομοσχέδιο

H κοινωνική οικονομία μπορεί να ενισχύσει την απασχόληση. Ως εκ τούτου είναι απαραίτητη η δημιουργία ενός πλαισίου για τη λειτουργία των φορέων της.

Παρόλα αυτά και σε αυτό το νομοθέτημα, το οποίο σε γενικά πλαίσια κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση, υπάρχουν παραλείψεις, ερωτηματικά και η πανταχού παρούσα επιλογή σας να δημιουργείτε φορείς – φέουδα εξαρτημένα από το κόμμα.

Το ταμείο κοινωνικής οικονομίας που προβλέπεται να συσταθεί είναι κομβικής σημασίας για τη χρηματοδότηση των δραστηριοτήτων του 3ου πυλώνα της εθνικής οικονομίας.

 

Η διαχρονική αδυναμία -και επιλογή ως ένα βαθμό- του εμπορικού τραπεζικού κλάδου να χρηματοδοτήσει πλήρως και ορθώς συνεταιριστικά σχήματα, καθιστά το Ταμείο τη μόνη λύση χρηματοδότησης. Και εκεί η παραπομπή για τη δημιουργία του σε Υπουργική Απόφαση δημιουργεί αμφιβολίες, καθώς όμοιες προσπάθειες στο παρελθόν είχαν αποτύχει.

Σοβαρά ερωτήματα δημιουργούνται και από την πρόβλεψη για παραχωρήσεις περιουσίας δημοσίων οργανισμών σε φορείς κοινωνικής οικονομίας χωρίς να γίνεται αναφορά στα κριτήρια.

 

Σε ποιους φορείς θα μπορούν να γίνουν παραχωρήσεις; Τι είδους περιουσιακά στοιχεία; Με τι στόχο και βάσει ποιου στρατηγικού σχεδίου εκμετάλλευσης;

 

Απόλυτο σκοτάδι σε όλα αυτά. Σκοτάδι που δημιουργεί εύλογες υποψίες για δώρα σε ημετέρους.

Το ίδιο και με τη δυνατότητα που δίνετε σε φορείς της κοινωνικής οικονομίας να συνάπτουν συμβάσεις για έργα και προγράμματα παροχής υπηρεσιών κοινωνικής ωφέλειας. Με τι κριτήρια θα γίνονται αυτές οι αναθέσεις;

Την ευκολία που είδαμε στο θέμα της μεταβίβασης των μετοχών του ΟΤΕ χθες, την βλέπουμε να επαναλαμβάνεται και σήμερα. Με μεγάλη ευκολία παραχωρείτε περιουσία του ελληνικού λαού, με μεγάλη ευκολία κατανέμετε το υστέρημα του Έλληνα φορολογούμενου.

Κυρίες και κύριοι της Κυβέρνησης η διαχείριση δημόσιου χρήματος και περιουσίας θέλει διαφάνεια, καθαρά και αντικειμενικά κριτήρια και κανόνες λογοδοσίας.

 

Την ίδια πληθωρική λογική βλέπουμε και στις επιτροπές που δημιουργείτε. Εθνική Επιτροπή για την Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία για την προώθηση του κοινωνικού διαλόγου, της ανάπτυξης δραστηριοτήτων, την εφαρμογή εθνικού σχεδίου. Και αμέσως μετά Συντονιστική Επιτροπή για την Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία για γνωμοδότηση, αξιολόγηση και επικαιροποίηση της στρατηγικής. Πέρα από τα διοικητικά κόστη, αυτή η λογική είναι πλήρως αναποτελεσματική. Προς τι τέτοιοι οργανωσιακοί λαβύρινθοι;

Θα ήθελα να αναφερθώ και στη διάταξη περί αξιοποίησης της ακίνητης περιουσίας των φορέων κοινωνικής ασφάλισης. Είναι αδιανόητο να δίνετε τη δυνατότητα σε υπαλλήλους μηχανικούς των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης να παίρνουν έργα σε ακίνητα ιδιοκτησίας των ίδιων των φορέων.

 

Όπως επίσης εισάγετε την πρόβλεψη για τη δυνατότητα παραχώρησης ακινήτων των ταμείων με απόφαση υπουργού και γνώμη των ΔΣ των φορέων. Πουθενά δεν αναφέρετε βάσει ποιων αρχών θα γίνεται αυτό. Είναι αυτή μέθοδος σύγχρονης δημόσιας διακυβέρνησης;

Κάνετε μισό βήμα μπροστά προσπαθώντας να δημιουργήσετε πλαίσια λειτουργίας και 10 βήματα πίσω γιατί αντιλαμβάνεστε τελικά το κράτος και τη δημόσια περιουσία ως στοιχεία υπό τον απόλυτο και χωρίς κριτήρια έλεγχό σας.

 

Αυτή είναι η λογική που δημιουργεί την πολιτική συναλλαγή, που οδηγεί στη διασπάθιση δημόσιου χρήματος, που διαμορφώνει το κράτος – κομματικό φέουδο. Και δυστυχώς δείχνετε πως θέλετε να δημιουργήσετε και φορείς κοινωνικής οικονομίας εξαρτημένους από το κόμμα, από τους κομματικούς φεουδάρχες.

 

Έχετε ξεκινήσει σε έναν κατήφορο που θα οδηγήσει στην κατάρρευσή σας. Δυστυχώς σε αυτό τον κατήφορο θα πάρετε μαζί σας και τη χώρα. Γι’ αυτό πρέπει να σταματήσετε.