Πλήγμα για το διεθνές εμπόριο της χώρας η μείωση του ωραρίου στα τελωνεία - Χάρης Θεοχάρης

Πλήγμα για το διεθνές εμπόριο της χώρας η μείωση του ωραρίου στα τελωνεία

Vouli5

Επίκαιρη ερώτηση προς τον Υπουργό Οικονομικών κατέθεσε ο Ανεξάρτητος Βουλευτής της Β’ Αθηνών κ. Χάρης Θεοχάρης, με αφορμή την Υπουργική Απόφαση με την οποία περιορίζεται ο χρόνος λειτουργίας των τελωνείων Ε’ και ΣΤ’ Πειραιά τα απογεύματα και τα Σαββατοκύριακα. Ο κ. Θεοχάρης υπογραμμίζει ότι η απόφαση για περιορισμό των ωρών λειτουργίας των 2 βασικότερων τελωνείων της χώρας είναι ένα ακόμα πλήγμα για το εμπόριο και τις μεταφορές μετά από τα capital controls, το κλείσιμο της σιδηροδρομικής γραμμής στην Ειδομένη και το γενικότερο «πάγωμα» της αγοράς. Επισημαίνει δε, ότι η εν λόγω απόφαση στερείται οικονομικής και διοικητικής λογικής, ενώ αποτελεί σημαντική οπισθοδρόμηση την ώρα που η χώρα πρέπει να προχωρήσει σε σημαντικές μεταρρυθμίσεις. Για τους λόγους αυτούς ζητάει από τον αρμόδιο Υπουργό Οικονομικών να εξηγήσει το σκεπτικό της απόφασης, να παρουσιάσει τις εισηγήσεις των φορέων που ελήφθησαν υπόψη, αλλά και στοιχεία που να δείχνουν το αν και πόσο είχε επηρεαστεί η εισαγωγική και εξαγωγική δραστηριότητα κατά την περίοδο της πιλοτικής εφαρμογής του διευρυμένου ωραρίου.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

Επίκαιρη ερώτηση προς τον Υπουργό Οικονομικών

Θέμα: Αναστολή διευρυμένου ωραρίου Τελωνείων Ε’ και Στ’ Πειραιά

Στις 27 Απριλίου 2016 δημοσιεύτηκε  σε ΦΕΚ η υπ’ αριθμ. ΔΤΔ 1060878 ΕΞ 2016 απόφαση του Υπουργού Οικονομικών με την οποία ανακαθορίζεται το ωράριο λειτουργίας των βασικών τελωνείων της χώρας και ειδικότερα των Ε’ και ΣΤ’ Πειραιά και του Α’ Θεσσαλονίκης. Για την ακρίβεια περιορίζεται ο χρόνος λειτουργίας των τελωνείων του Πειραιά κατά τέσσερις ώρες τις καθημερινές και κατά 2 ώρες το Σάββατο.

Με τον τρόπο αυτό οι εισαγωγείς και εξαγωγείς της χώρας δέχονται άλλο ένα πλήγμα σε συνέχεια των περιορισμών στην κίνηση κεφαλαίων, του κλεισίματος της σιδηροδρομικής γραμμής στην Ειδομένη, των κινητοποιήσεων των αγροτών και του γενικότερου «παγώματος» της αγοράς, συνεπεία των ατέρμονων διαπραγματεύσεων της κυβέρνησης.

Το 2013 είχε αποφασιστεί η πιλοτική διεύρυνση της λειτουργίας των βασικών τελωνείων, μετά από πρόταση και της Παγκόσμιας Τράπεζας με στόχο την ενίσχυση του εμπορίου. Σήμερα, τρία χρόνια μετά, η κυβέρνηση επικαλούμενη προτάσεις και αιτήματα οικονομικών φορέων αποφασίζει να κάνει πολλά βήματα στο παρελθόν αντιμετωπίζοντας τα τελωνεία ως μια ακόμα δημόσια υπηρεσία αποκομμένη από την αγορά. Στο σκεπτικό εξάλλου της απόφασης αφήνει να εννοηθεί ότι η απόφαση λήφθηκε αφού αξιολογήθηκε η λειτουργία των τελωνείων υπό το διευρυμένο ωράριο.

Επειδή θεωρούμε ότι:

  • Η εν λόγω απόφαση αποτελεί σημαντική οπισθοδρόμηση, την ώρα μάλιστα που η χώρα πρέπει να κάνει σοβαρές διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις
  • Πλήττεται ένας δυναμικός κλάδος της οικονομίας δηλαδή οι εμπορευματικές μεταφορές, αλλά και γενικότερα το εμπόριο
  • Η απόφαση στερείται οικονομικής αλλά και διοικητικής λογικής

Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:

  1. Ποιο είναι το σκεπτικό πάνω στο οποίο στηρίχτηκε η εν λόγω απόφαση περιορισμού του ωραρίου λειτουργίας των τελωνείων του Πειραιά; Ποιες εισηγήσεις και από ποιους φορείς ελήφθησαν υπόψη;
  2. Πώς είχε επηρεαστεί η εισαγωγική και εξαγωγική δραστηριότητα κατά την περίοδο της εφαρμογής του διευρυμένου ωραρίου;  Αντίστοιχα, έχει γίνει από την πλευρά του Υπουργείου Οικονομικών εκτίμηση των επιπτώσεων (τόσο των δημοσιονομικών όσο και στην αγορά) της επαναφοράς του ωραρίου στα στενότερα πλαίσια; Ζητούνται από τον υπουργό να παρουσιάσει τα εν λόγω στοιχεία.

Ο ερωτών Βουλευτής

Θεοχάρης (Χάρης) Θεοχάρης