Το λαθρεμπόριο καυσίμων να μην συσκοτίζει την περιβαλλοντική καταστροφή. - Χάρης Θεοχάρης

Το λαθρεμπόριο καυσίμων να μην συσκοτίζει την περιβαλλοντική καταστροφή.

«Το λαθρεμπόριο καυσίμων είναι ένα διαχρονικό πρόβλημα, δεν ανακαλύφθηκε την περασμένη εβδομάδα επ΄αφορμή του ναυαγίου και δεν πρέπει να συσκοτίζει το ζήτημα της περιβαλλοντικής καταστροφής», τόνισε ο ανεξάρτητος βουλευτής Χάρης Θεοχάρης σε συνέντευξή του στον Alpha 98.9 και στη Λώρα Ιωάννου.

«Το λαθρεμπόριο αυτή τη στιγμή υπολογίζω ότι φτάνει σύμφωνα με τα στοιχεία της αγοράς περίπου στα 300 εκ. ευρώ, όπως έχω επισημάνει και σε Ερώτησή μου προς τους υπουργούς Περιβάλλοντος και Οικονομικών όπου περιγράφω μέτρα για την αντιμετώπισή του», επεσήμανε ο κ. Θεοχάρης και πρόσθεσε:

«Είναι ένα πολύπλοκο πρόβλημα που δίνει δικαιολογίες στις πολιτικές ηγεσίες και τις υπηρεσίες του δημοσίου διαχρονικά να μην συνεργάζονται και να αφήνεται ανεξέλεγκτο, κάποιες φορές με ύποπτο σκοπό, άλλες φορές από απλή ανικανότητα».

Όπως είπε χαρακτηριστικά, το πιο δύσκολο πράγμα στο δημόσιο είναι να συνεννοηθούν δύο διαφορετικές υπηρεσίες.

«Εδώ μιλάμε για το λιμενικό, τους τελωνειακούς, το υπουργείο Μεταφορών, τα υπουργεία Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος σε σχέση με τους ρύπους και τη νοθεία, και φυσικά για την αστυνομία που διαπιστώνει τις παραβάσεις.

Την περίοδο ’12 – ’14 είχα μαζέψει αυτές τις υπηρεσίες σε συσκέψεις και είχαν προχωρήσει πολλές υπουργικές αποφάσεις για να οδηγηθούμε σε νομοθετική παρέμβαση. Να τοποθετηθούν gps, τα συστήματα εισροών – εκροών, και άλλα σχετικά εργαλεία. Όμως αν δεν μπει και το τελευταίο κομματάκι του παζλ, δε μπορεί να λειτουργήσει».

«Σήμερα το σύστημα εισροών – εκροών δεν αξιοποιείται, δεν υπάρχει συντονιστικό κέντρο για τα gps ώστε να σημάνει συναγερμό σε ένα όργανο όταν ένα βυτίο ή ένα σλέπι μένει ακίνητο χωρίς λόγο, χωρίς το δρομολόγιο που θα έπρεπε να κάνει να το δικαιολογεί. Δεν υπάρχει συνεχής διαδικασία μέχρι να βρούμε έναν ιχνηθέτη, μια χημική ουσία που μπαίνει στο καύσιμο και το χαρακτηρίζει», κατέληξε ο κ. Θεοχάρης.