Κυρίες και κύριοι Συνάδελφοι,
Σκοπός του νομοσχεδίου που συζητάμε σήμερα είναι, με βάση και την αιτιολογική, να διορθώσει και να ρυθμίσει θέματα που μέχρι σήμερα αντιμετωπίζονταν περιπτωσιακά, είτε από εσωτερικές Διαταγές των Γενικών Επιτελείων, είτε από Υπουργικές Αποφάσεις.
Επειδή όμως «η καλή μέρα από το πρωί φαίνεται», σας διαβάζω το 1ο άρθρο του νομοσχεδίου σχετικά με τις μεταθέσεις οπλιτών.
«Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας, κατόπιν εισήγησης του αρμόδιου Κλάδου των ΕΔ, αποφασίζει και υλοποιεί τις τοποθετήσεις, μεταθέσεις, αποσπάσεις και διαθέσεις του προσωπικού….».
Δημιουργείται εδώ εύλογα το ερώτημα: «γιατί αυτή η αρμοδιότητα στον Υπουργό;»
Μήπως ο Υπουργός γνωρίζει καλύτερα από τη Στρατιωτική Ηγεσία τις πραγματικές υπηρεσιακές ανάγκες του στρατεύματος; Ασφαλώς όχι.
Εισάγεται όμως με το παρόν νομοσχέδιο μια παλαιοκομματική πρακτική, με μόνη προφανή εξήγηση τη διατήρηση από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ της πελατειακής διαχείρισης του θέματος. Τουλάχιστον μέχρι σήμερα το ρουσφέτι, δεν ήταν νομοθετημένο.
Πλέον των ανωτέρω, κύριε Yπουργέ, ποιες είναι οι «εξαιρετικές περιπτώσεις» σχετικά με τις κατ’ εξαίρεση τοποθετήσεις και μεταθέσεις και γιατί δεν περιγράφονται αναλυτικά; Μήπως υποκρύπτονται κομματικά και όχι εθνικά συμφέροντα πίσω από αυτή την ασάφεια;
Η γενική αναφορά στις «επιχειρησιακές και υπηρεσιακές ανάγκες των Ενόπλων Δυνάμεων», είναι μια εύλογη πρόβλεψη, επιτρέπει όμως να χρησιμοποιηθούν οι ανάγκες αυτές ως πρόσχημα και εργαλείο καταστρατήγησης του ίδιου του νόμου.
Κύριε υπουργέ, εμείς στο ΠΟΤΑΜΙ συμφωνούμε επί της αρχής για θεσμική αντιμετώπιση του θέματος των μεταθέσεων, με τις επιφυλάξεις μας όπως τις διατυπώσαμε. Συμφωνούμε και με την επίλυση επιμέρους θεμάτων όπως το επίδομα εξομάλυνσης για διαζευγμένους γονείς προκειμένου να ανταποκριθούν στις ανάγκες διατροφής ή την αναβάθμιση των σχολών υπαξιωματικών.
Προτείνουμε επίσης ως νομοτεχνική βελτίωση, να περιληφθούν στις διατάξεις για μια κάποια ευνοϊκή μεταχείριση και οι νέοι που παράλληλα είναι και αιρετοί στην Τοπική Αυτοδιοίκηση.
Ερχόμαστε όμως και στην τροπολογία που κάνατε αποδεκτή σήμερα κ. Υπουργέ ουσιαστικά για ενίσχυση των Ναυπηγείων Ελευσίνας προκειμένου για την ολοκλήρωση των δύο τορπιλακάτων τύπου Vosper. Προφανώς δεν είμαστε αντίθετοι με το να ολοκληρωθεί επιτέλους η κατασκευή των πλοίων και να παραδοθούν στο ΠολεμικόNαυτικό. Αλλά με τι όρους;
Μας φέρνετε όμως σήμερα με τροπολογία την κύρωση σύμβασης η οποία έχει υπογραφεί ήδη από τις 5 Δεκεμβρίου. Άλλη μια αιφνιδιαστική τροπολογία.
Μας είπατε ότι το 90% του τιμήματος έχει ήδη καταβληθεί. Η τροπολογία όμως αναφέρεται σε επιπλέον ενίσχυση 40 εκ.€. Σε τι υπέρβαση του αρχικού προϋπολογισμού έχουμε οδηγηθεί, μετά και την ενίσχυση που δόθηκε με τα αρ. 3 και 4 του 4160/2013; Οι δικοί μας αρχικοί υπολογισμοί μιλάνε για τουλάχιστον 35 εκ. € χωρίς να συνυπολογίζουμε τις συνεχείς μεταθέσεις στο μέλλον του χρόνου παράδοσης, και το επιπλέον εργατικό κόστος.
Ποιες οι διασφαλίσεις κ. Υπουργέ ότι δεν ρίχνουμε τα χρήματα των φορολογουμένων που δεν υπάρχουν σε μια μαύρη τρύπα; Γιατί δεν αποδίδονται ευθύνες στα ναυπηγεία για τις καθυστερήσεις; Γιατί δεν καταλογίζονται πρόστιμα, τα οποία προβλέπονται, στα ναυπηγεία όταν το ΠΝ πληρώνει μόνο του για τα προβλήματα που έχει η ΤΠΚ «Ρίτσος», ενώ είναι σε εγγύηση; Γιατί αναλαμβάνει το ΠΝ την κάλυψη της μισθοδοσίας και των ασφαλιστικών εισφορών όλων των εργαζομένων και όχι μόνο όσων εργαστούν για τα πλοία; Γιατί δεν αναλαμβάνει το ΠΝ συνολικά την κατασκευή και έχει μόνο την εποπτεία; Τόσο πολύ εμπιστεύεστε έναν αφερέγγυο επιχειρηματία; Και τέλος αυταπατάστε αν νομίζετε ότι η ναυπηγοεπισκευαστική θα σωθεί με τα λεφτά του ΠΝ.
Ούτε βιομηχανική, αλλά ούτε αμυντική πολιτική γίνεται έτσι κ. Υπουργέ.
Από την άλλη αρκετές διατάξεις του νομοσχεδίου όπως ήδη είπα είναι ασαφείς και προχειρογραμμένες.
Υπάρχουν διατάξεις που δεν εξασφαλίζουν τη νομιμότητα, αλλά επαφίεται στην κρίση του έχοντος την εξουσία να τις εφαρμόζει κατά το δοκούν.
Με λίγα λόγια είναι ένα νομοσχέδιο που διορθώνει κάποια από τα κακώς κείμενα του παρελθόντος, αλλά αφήνει πολλά «παράθυρα» ρουσφετολογικής πρακτικής.
Κυρίες και κύριοι Συνάδελφοι
Δεν μπορώ να μην πω δυο λόγια για τη Σένγκεν και την πιθανότητα εξόδου από αυτή. Ο κ. Καμμένος μας είπε από εδώ από το βήμα της Βουλής – τόσο σέβεται τον ελληνικό λαό – ότι τα 5 hotspotείναι έτοιμα. Ενώ μόνο αυτό της Λέσβου είναι έτοιμο. Την επόμενη μέρα το Κολέγιο των Επιτρόπων ήρθε να τον διαψεύσει.
Βέβαια πέρασε καιρός από τότε που ο Πρωθυπουργός μας έλεγε και τι έγινε που θα μας πετάξουν έξω από την Σένγκεν; Τι θα χάσουμε;
Κάποια πλεονεκτήματα συνεργασίας των αστυνομικών διευθύνσεων μεταξύ τους, την ελεύθερη διακίνηση των πολιτών. Δεν είναι και τίποτα μάλλον.
Δυστυχώς πρέπει να προσέξουμε πολύ και υπάρχει η ανάγκη για εθνική συνεννόηση. Αύριο ο επικεφαλής μας, ο κ. Θεοδωράκης, θα πάει στον ΠτΔ για να καταθέσει τις προτάσεις του για αυτό το θέμα, ώστε να συμβάλλουμε στις προσπάθειες συνεννόησης.
Θα κλείσω με δυο λόγια και για το θέμα της ημέρας το ασφαλιστικό- το μείζον θέμα για τη χώρα μας.
Ένα πράγμα μου θύμισαν οι ομιλίες της Συγκυβέρνησης. Μια φράση του Μ. Κουτσόγιωργα, που δεν μου άρεσε και γι’ αυτό μου εντυπώθηκε στο μυαλό. Ζητώ συγνώμη που θα την πω, αλλά αυτή ταιριάζει: Δεν δικαιούστε να μιλάτε.
Γιατί με ψέμματα βγήκατε. Με την 13η σύνταξη και τώρα πετσοκόβετε συντάξεις.
Δεν δικαιούστε να μιλάτε.
Γιατί δεν ξέρετε καν πως το συνταξιοδοτικό δεν είναι αναδιανεμητικό αλλά διανεμητικό. Αναδιανομή σημαίνει ο πλούσιος να πληρώνει τον φτωχό. Στο ασφαλιστικό έχουμε διανομή: ο εργαζόμενος πληρώνει τον συνταξιούχο. Ακόμη και ο φτωχός εργαζόμενος τον πλούσιο συνταξιούχο. 2 Υπουργοί και ο Πρωθυπουργός προχθές δεν ήξεραν αυτήν τη διαφορά.
Δεν δικαιούστε να μιλάτε γιατί είστε τόσο πρόχειροι και τσαπατσούληδες που «εξισώσατε» τις εισφορές μισθωτών και ελευθέρων επαγγελματιών όχι ως ποσά, δηλαδή ευρώ στην τσέπη, αλλά ως ποσοστά. 20% το ένα, 20% το άλλο. Όμως αυτό είναι άλλο. Θα το δείξω με παράδειγμα.
Αν είχαμε 100% εισφορές μισθωτού σημαίνει 1000 ευρώ μισθού, 1000 ευρώ στο ΙΚΑ.
Αν βάλετε 100% στον ελεύθερο επαγγελματία θα του πάρετε όλο το εισόδημα. 50% είναι το ισοδύναμο. 1000 ευρώ για 2000 ευρώ εισόδημα. Καταθέτω άρθρο του οικονομικού αναλυτή κ. Στρατόπουλου που το εξηγεί. Ας το αξιοποιήσει ο κ. Υπουργός.
Έτσι φέρατε ένα σχέδιο στο γόνατο και τολμάτε και λέτε, – έτσι είπε ο κ. Κατρούγκαλος, προχθές – πως δεν δίνετε την κοστολόγηση για να μην χαλάσετε τη διαπραγμάτευση. Όμως στη διαπραγμάτευση κρυφή κρατάνε την πρόταση και τις κόκκινες γραμμές. Εσείς αυτά τα δίνετε στη δημοσιότητα. Η κοστολόγηση δεν επηρεάζει τίποτα. Τη διαπραγμάτευση την καταστρέψατε ήδη.
Δεν δικαιούστε να μιλάτε:
Γιατί δεν καταλαβαίνετε , ποιο είναι το πρόβλημα με το ασφαλιστικό.
Είναι πως δεν υπάρχει εμπιστοσύνη. Γιατί; Γιατί δεν θέλει ο κόσμος διανεμητικό σύστημα. Αυτό το σύστημα που η Σουηδία, που χθες μας την είπε για πρότυπο ο Πρωθυπουργός, δεν το έχει πια.
Ο κόσμος θέλει τα λεφτά του να πιάνουν τόπο. Εσείς λέτε: ξέχνα τα λεφτά σου, αυτά πάνε στον συνταξιούχο. Αφού όμως πληρώνεις εγγυώμαι να σου δώσω σύνταξη. Όμως το κράτος πτώχευσε. Πτώχευσε από τις προσλήψεις των συγγενών που συνεχίζετε, πτώχευσε από τις συνεννοήσεις με τα ΜΜΕ που επίσης συνεχίζετε. Με την ευκαιρία, διάβασα πως ιδιοκτήτης/ διαχειριστής πτωχευμένου ΜΜΕ με 500 εκ. φέσια, πήγε στο Μαξίμου, αληθεύει; Αν ναι, τι είπε; Για νέες άδειες και νέα φέσια;
Μόνο ένα μικτό σύστημα μπορεί να εγγυηθεί τις συντάξεις. Όπως στη Σουηδία. Να μαζεύονται τα λεφτά του κοσμάκη, να επενδύονται και να παίρνει το κέρδος ο ίδιος. 50% κεφαλαιοποιητικό και 50% διανομή.
Δεν δικαιούστε να μιλάτε.
Γιατί προχθές ομολόγησε ο κ. Κατρούγκαλος το πρόβλημά του. Είπε: Οι εισφορές είναι δυσβάσταχτες. (Αυτό διαβάζει: θα φέρουν ύφεση και ανεργία). Αν τις κόψω θα μειωθούν οι συντάξεις και αυτό δεν το αντέχουν οι συνταξιούχοι. Αυτό είναι ο ορισμός του μη βιώσιμου συστήματος. Οι μη βιώσιμες, δυσβάσταχτες εισφορές, εγγυώνται συντάξεις πείνας.
Δεν δικαιούστε να μιλάτε.
Γιατί δεν θα τολμήσετε να φέρετε ασφαλιστικό, γιατί ούτε με την τρόικα τα βρίσκετε, ούτε με τις γραβάτες, ούτε με τα τρακτέρ.
Εδώ είμαστε και θα σας περιμένουμε.
Φέρτε τα και ψηφίστε τα.
Σας ευχαριστώ