Άρθρο στον “Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής”
Σε μια περίοδο με εντελώς ιδιαίτερα, ασυνήθιστα χαρακτηριστικά, η τρέχουσα επικαιρότητα μονοπωλείται από την πανδημία. Με θέματα όπως η εξέλιξη του Covid-19 στην Ελλάδα και τον κόσμο, η πρόοδος της επιστήμης, η διάθεση των εμβολίων.
Η φοβερή επιδημία θα νικηθεί, κάτι που όμως δε θα είναι τόσο εύκολο και, κυρίως, τόσο γρήγορο όσο όλοι μας θα θέλαμε. Παρόλ’ αυτά, πρέπει πάντα να θυμόμαστε ότι ο κορονοϊός επηρεάζει μεν καθοριστικά τη ζωή μας, αλλά δεν είναι όλη μας η ζωή. Σε ατομικό και συλλογικό επίπεδο εξακολουθούμε να δουλεύουμε, να οραματιζόμαστε το μέλλον, να σχεδιάζουμε την επόμενη ημέρα της υγειονομικής περιπέτειας, να κυνηγάμε τους στόχους και τα όνειρά μας. Αυτό ισχύει απολύτως για το Υπουργείο Τουρισμού.
Καμία υπηρεσία και κανένας φορέας δεν έχει σταματήσει να εργάζεται σκληρά και μεθοδικά καθ’ όλο το προηγούμενο διάστημα. Για εμάς το 2021 είναι μια χρονιά κρίσιμη, ύψιστης σημασίας για το βραχύ και το μακροπρόθεσμο μέλλον του Ελληνικού Τουρισμού και για αυτό το λόγο έχουμε αναπτύξει μια πολύ μεγάλη ποικιλία ενεργειών. Ο απώτερος, γενικός στόχος, όπως τον έχει θέσει εξ αρχής ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, είναι η ελληνική τουριστική βιομηχανία να αναπτυχθεί σε σύγχρονα και βιώσιμα πρότυπα, με τη μέγιστη αξιοποίηση του απέραντου πλούτου της χώρας, τη διαφοροποίηση του τουριστικού προϊόντος και τη στροφή στην προσέλκυση ποιοτικού, όχι απλώς ποσοτικά ικανού πλήθους τουριστών. Για την επίτευξη αυτού του στόχου, προϋποτίθενται ταυτόχρονες παρεμβάσεις στην υποδομή (υλική, θεσμική, έμψυχη), την καλλιέργεια νέων εξειδικευμένων μορφών τουρισμού (γαστρονομικός, ορειβατικός, καταδυτικός, ευεξίας κ.λπ) και, οπωσδήποτε, την ψηφιοποίηση των υπηρεσιών, ιδιαίτερα σε συνάρτηση με την προβολή της Ελλάδας ως μοναδικού προορισμού. Αναφέρω επιγραμματικά μερικές από τις βασικές στρατηγικές μας δράσεις, οι οποίες έχουν ήδη ξεκινήσει και θα επιταχύνουν στη διάρκεια του 2021: Αναλάβαμε νομοθετική πρωτοβουλία για τη σύσταση Οργανισμών Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμών (DMMOs). Πρόκειται για έναν θεσμό ο οποίος λειτουργεί με εντυπωσιακά αποτελέσματα στο εξωτερικό, συντονίζοντας όλες τις απαραίτητες ενέργειες για την ολόπλευρη διαχείριση κάθε επιμέρους προορισμού. Η γραφειοκρατία καταργείται και απελευθερώνονται όλες οι δυνάμεις, με συνέργειες δημοσίου και ιδιωτικού τομέα. Ένα πρώτο, εξαιρετικά ενθαρρυντικό δείγμα των πλεονεκτημάτων του DMMO είναι η υλοποίηση του Στρατηγικού Σχεδίου για τη Σαντορίνη.
Αξιοποιώντας το προβάδισμα και το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που μας έδωσε το επιτυχημένο, ασφαλές άνοιγμα του τουρισμού το καλοκαίρι του 2020, προωθούμε στρατηγικές συμφωνίες με πολύ μεγάλους παράγοντες της παγκόσμιας αγοράς (tour operators, πρακτορεία, αεροπορικές εταιρείες κ.α.) Διευθετούμε με καίριες νομοθετικές ρυθμίσεις την άρση τυπικών κωλυμάτων για την ανάπτυξη τουριστικών εγκαταστάσεων γκολφ, την αναβάθμιση και ανάδειξη ιαματικών πηγών, ώστε η Ελλάδα να γίνει πρωταγωνίστρια και στον τουρισμό ευεξίας, ο οποίος βρίσκεται σε εκρηκτική άνοδο παγκοσμίως. Παράλληλα, ο ΕΟΤ έχει ήδη ξεκινήσει τις διαδικασίες για τη δημιουργία μιας δυναμικής νέας καμπάνιας προώθησης της Ελλάδας, προκηρύσσοντας, για πρώτη φορά, διαγωνισμό όχι μόνο για την υλοποίηση αλλά και την αμιγώς δημιουργική παράμετρο. Στοχεύουμε σε αγορές με ταξιδιώτες υψηλής δαπάνης, όπως πχ η Νορβηγία, η Αυστρία, η Ελβετία, μαζί με τις πιο μακρινές, των ΗΠΑ, Καναδά, Κίνας, Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, Σαουδικής Αραβίας. Και, βέβαια, το 2021 θα εξακολουθήσουμε να στηρίζουμε τον εσωτερικό τουρισμό, με την επέκταση του προγράμματος Τουρισμός για Όλους.
Λίγο πριν από την επιδρομή της πανδημίας, είχαμε δημιουργήσει όλες τις προοπτικές για μια άνευ προηγουμένου ανάπτυξη του τουριστικού κλάδου. Το 2021, το ξεπέρασμα της υγειονομικής κρίσης, θα δώσει το σύνθημα για την ανάκαμψη του Ελληνικού Τουρισμού. Δεν το ελπίζουμε απλώς. Το πιστεύουμε και δουλεύουμε εντατικά για να γίνει πραγματικότητα.