Άρθρα

Με σχέδιο απέναντι στις μεγάλες προκλήσεις – Άρθρο του Υπουργού Τουρισμού Χ. Θεοχάρη στα Παραπολιτικά

Αν θέσουμε στον εαυτό μας το ερώτημα «ποια είναι η μεγαλύτερη πρόκληση που θα αντιμετωπίσει ο Ελληνικός Τουρισμός το 2021;», η ορθή απάντηση δε θα πρέπει να αφορά μόνο στη συγκεκριμένη χρονιά, αλλά την επόμενη δεκαετία. Από το 2021 δεν περιμένουμε απλώς ότι θα σημάνει τον τερματισμό μιας άνευ προηγουμένου δοκιμασίας για τον παγκόσμιο τουρισμό. Το 2021 θα πρέπει να γίνει η αφετηρία και η απαρχή μιας κούρσας ανάπτυξης του ελληνικού τουριστικού τομέα, με ποσοτικά και ποιοτικά χαρακτηριστικά.
Κατ’ αρχήν το 2021 οφείλουμε να θέσουμε την εθνική τουριστική βιομηχανία σε τροχιά μεγιστοποίησης της απόδοσής της. Να πιάσουμε ξανά το νήμα του προγραμματικού μας σχεδιασμού και της στρατηγικής που είχαμε αρχίσει να εφαρμόζουμε πριν από την επιδρομή της πανδημίας.
Χάρη στο ασφαλές άνοιγμα του τουρισμού το καλοκαίρι του 2020, η Ελλάδα πέτυχε πολλαπλά οφέλη. Κράτησε ζωντανή την τουριστική της βιομηχανία και ενίσχυσε το εθνικό brand name ως ένας ασφαλής προορισμός. Παρά τους ισχύοντες περιορισμούς και τη διάχυτη ανασφάλεια, φέτος φιλοξενήσαμε περίπου 6 εκατομμύρια τουρίστες, οι οποίοι εισέφεραν σχεδόν 4 δισ. ευρώ σε εισρέοντα έσοδα για την ελληνική οικονομία. Επιπλέον, αποκτήσαμε τεχνογνωσία στην εφαρμογή υγειονομικών ελέγχων υψηλής ακρίβειας και αποτελεσματικότητας, χάρη στην παγκόσμια πρωτοπορία του συστήματος EVA.
Αυτό το επιτυχημένο άνοιγμα θα αποτελέσει πολύτιμη παρακαταθήκη για το αύριο και εφαλτήριο που θα προσφέρει ανταγωνιστικό προβάδισμα στην Ελλάδα.
Οπωσδήποτε, ουδείς παραγνωρίζει το γεγονός ότι το 2021 θα είναι μια δύσκολη, ιδιόμορφη, μεταβατική χρονιά. Όμως, η Ελλάδα είναι έτοιμη, καθώς δεν έχουμε σταματήσει να δουλεύουμε εντατικά, ακριβώς για να απελευθερώσουμε όλες τις δυνατότητες του τουριστικού κλάδου με στόχο την ανάκτηση του χαμένου εδάφους και την καθιέρωση της πατρίδας μας ως κορυφαίου προορισμού στη Νότια Ευρώπη, τη Μεσόγειο και την ευρύτερη περιοχή. Έχουμε καταρτίσει ένα ολοκληρωμένο μακροπρόθεσμο πλάνο και, ήδη, οι δράσεις μας αναπτύσσονται σε πολλαπλούς άξονες ταυτόχρονα. Ο πρώτος είναι οι διακρατικές συμφωνίες και η στενή συνεργασία με touroperator οι οποίοι διακινούν εκατομμύρια τουρίστες και διαμορφώνουν τάσεις στην παγκόσμια αγορά. Οι έπαινοι στην Ελλάδα από τη διεθνή κοινότητα για το άνοιγμα του καλοκαιριού αποτελούν μικρή ένδειξη για την αποτελεσματικότητα της πολιτικής μας. Παράλληλα, επιταχύνουμε την υλοποίηση των σχεδίων μας για τη διαφημιστική προβολή της Ελλάδας με πρωτότυπες και συνεργατικές μεθόδους, εστιάζοντας στα social media και γενικότερα τα νέα μέσα μαζικής επικοινωνίας. Το Υπουργείο Τουρισμού ζει στο σήμερα με το βλέμμα στο αύριο. Μιλάμε με influencer και διαπραγματευόμαστε με κολοσσούς της βιομηχανίας του θεάματος, για την παραγωγή ταινιών και ψυχαγωγικού υλικού στο οποίο η Ελλάδα θα προβάλλεται με θετικό τρόπο, γεννώντας την επιθυμία στο κοινό να ταξιδέψει στη χώρα μας.
Ενισχύουμε το «brand Ελλάδα» με τις μοντέρνες, συναρπαστικές καμπάνιες του ΕΟΤ (πχ DestinationGreece – Health First, Greece from home, Endless Greek Summer κ.α.) και με μια μεγάλη επένδυση στη δημιουργία λειτουργικών ψηφιακών asset, όπως ο διαδικτυακός κόμβος Visit Greece και η ομώνυμη εφαρμογή για smartphone και tablet.
Γνωρίζουμε ότι η ολική επαναφορά του Ελληνικού Τουρισμού προϋποθέτει τον ολόπλευρο και ουσιαστικό εκσυγχρονισμό του τουριστικού προϊόντος, τη διαφοροποίηση και αναβάθμιση των υπηρεσιών που προσφέρει η Ελλάδα στους επισκέπτες της με την ενεργή ενσωμάτωση νέων μορφών τουρισμού (καταδυτικός, ορειβατικός, γαστρονομικός κ.ο.κ.), σε συνάρτηση με έναν παράγοντα ο οποίος πλέον κατέχει τον πρωταγωνιστικό ρόλο: Την ασφάλεια και την προστασία της υγείας όλων όσοι εμπλέκονται στην τουριστική διαδικασία. Η ευρεία εφαρμογή των τεστ αντιγόνων (Rapid Test) είναι το κλειδί για την ταχύτερη δυνατή επάνοδο στην κανονικότητα και την άρση οποιασδήποτε ανησυχίας ή επιφύλαξης θα μπορούσε να αποτρέψει ενδεχομένως τους ανθρώπους να αρχίσουν να ταξιδεύουν ξανά. Για αυτό και ως Υπουργείο Τουρισμού έχουμε αναλάβει διεθνείς πρωτοβουλίες και σε επίπεδο ΕΕ και σε επίπεδο Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού για τη θέσπιση ενιαίων κανόνων ώστε να διευκολυνθούν οι μετακινήσεις.
Φυσικά, σε επίπεδο υποδομών και βάσει του μακρπρόθεσμου σχεδίου μας για τον Ελληνικό Τουρισμό, συντονιζόμαστε με τις προτεραιότητες του Ευρωπαϊκού Ταμείου Ανάκαμψης και αξιοποιούμε νέα χρηματοδοτικά εργαλεία. Οι τομείς στους οποίους διοχετεύονται οι συγκεκριμένοι πόροι είναι πολλαπλοί, τόσοι ώστε να μιλάμε για εκ βάθρων αναμόρφωση του τοπίου στην ελληνική τουριστική αγορά το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα.
Ο Ελληνικός Τουρισμός δεν άντεξε τυχαία. Ούτε τυχαία βρίσκεται σε πλεονεκτική θέση έναντι του ευρωπαϊκού και μη ανταγωνισμού. Το 2021, έτος της μεγάλης επετείου για την Επανάσταση του 1821 και την παλιγγενεσία του έθνους, θα γίνει και έτος ανάτασης, για όλα όσα προσδοκούμε αλλά και δικαιούμαστε από τον τουρισμό μας ως Έλληνες πολίτες .