Συζητάμε τον Π/Υ μετά από μία πρωτόγνωρη χρονιά. Έναν Π/Υ ευθύνης, συνέπειας και σύνεσης.
Έναν Π/Υ στήριξης των αδύναμων αλλά και επανεκκίνησης της οικονομίας.
Έναν Π/Υ οραματικού ρεαλισμού.
Ερχόμαστε από μία χρονιά που ενώ ξεκίνησε με τους καλύτερους οιωνούς – θυμίζω πως στον Τουρισμό είχαμε αύξηση 23% τους 2 πρώτους μήνες, αναγκαστήκαμε όλοι να αλλάξουμε ρότα.
Να αντιμετωπίσουμε την πρωτοφανή κρίση βγάζοντας τον πραγματικό μας εαυτό.
Και μπροστά στο κρίνοντα Ελληνικό λαό βρέθηκε αντιμέτωπη η υπευθυνότητα της Κυβέρνησης με τον λαϊκισμό της Αντιπολίτευσης.
Για φανταστείτε να ήταν ανάποδα;
Για φανταστείτε να είχαμε την πανδημία το 2018; Την απάντηση τη δίνει ο κάθε Έλληνας Πολίτης μόνος του.
2020 Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι,
Ακούμε ακόμη και τώρα ανέξοδη κριτική ιδιαίτερα στον Τουρισμό.
Όμως και εδώ πετύχαμε κάθε στόχο που θέσαμε.
Πρώτον Το άνοιγμα του Ελληνικού Τουρισμού.
Συνεργαστήκαμε:
με τους λοιμωξιολόγους για τα πρωτόκολλα.
με τους φορείς για την εκπαίδευση.
με το ΞΕΕ για την πιστοποίηση.
με το Υπ. Υγείας για την υγειονομική κάλυψη των προορισμών, ιδιαίτερα των νησιών.
με τον ΕΟΔΥ για διαρκή τεστ στον τουριστικό κλάδο.
με την Πολιτική Προστασία και τον ΕΟΔΥ για τον έλεγχο των συνόρων.
με την ομάδα των Επιστημόνων δεδομένων και το Υπ. Ψηφιακής Διακυβέρνησης για τη φόρμα και την στόχευση των τεστ με το μοναδικό στον κόσμο σύστημα EVA.
με τα ξενοδοχεία για να έχουμε ξενοδοχεία απομόνωσης.
Όλα αυτά χρειάστηκαν για να ανοίξει ο Τουρισμός.
Δεύτερος Στόχος Η ασφάλεια.
Με υποδειγματική εφαρμογή των πρωτοκόλλων στον τουρισμό, καλύτερη από κάθε άλλο κλάδο.
Χωρίς επιβάρυνση του ΕΣΥ το καλοκαίρι.
Χωρίς θετικά κρούσματα σε υπαλλήλους ξενοδοχείων.
Χωρίς παράπονα ή άσχημες εμπειρίες.
Τρίτος Στόχος Η ενίσχυση της εικόνας του Brand της χώρας.
Με παρουσία παντού στα διεθνή μέσα, με υποδειγματικές καμπάνιες από τον ΕΟΤ (Greece From Home, Destination Greece – Health First, Endless Greek Summer, Greece 4 you).
Ποτέ άλλοτε δεν φτιάχτηκαν τόσες καμπάνιες σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα.
Τέλος, δεν ξεχάσαμε στρατηγικούς στόχους:
Ανοίξαμε από τις πρώτες χώρες στην κρουαζιέρα.
Επέκταση της σεζόν, διεθνείς πρωτοβουλίες στο πλαίσιο της ΕΕ και του ΠΟΤ.
Ενισχύσαμε τον εσωτερικό τουρισμό με πρωτοφανή κονδύλια και για πρώτη φορά με τα ταξιδιωτικά γραφεία μέσα.
Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι,
Η ανευθυνότητα έχει και τα όριά της. Στη σκέψη σας μονά ζυγά είναι δικά σας.
Και δεν αποτρέψαμε την ύφεση και μας ξέφυγε η πανδημία.
Αυτή η συζήτηση πρέπει να τελειώνει:
Δεν τολμήσατε να επιτεθείτε στον Ελληνικό Τουρισμό ούτε το 2012 που βρίζατε – προπηλακίζατε. Το κάνετε τώρα που ο Ελληνικός και ο Παγκόσμιος Τουρισμός περνάει την χειρότερη κρίση του.
Τα γεγονότα διαψεύδουν την ανευθυνότητά σας.
Αν η κατάσταση είχε ξεφύγει δεν θα ήμασταν από τις καλύτερες στην Ευρώπη.
Αν ο Τουρισμός έφταιγε για το δεύτερο κύμα τότε θα το είχαμε τον Αύγουστο.
Αν ο Τουρισμός έφταιγε θα ήταν κόκκινα τα νησιά, όχι η Βόρεια Ελλάδα. Εκτός αν η Κοζάνη πήγε όλη στην Μύκονο κόλλησε από τους τουρίστες και το έφερε πίσω. Αστεία κριτική.
Αν τα κλειστά σύνορα μας έσωζαν, πως το Ισραήλ έφτασε 10.000 κρούσματα για 9εκ κατοίκους με κλειστά σύνορα;
Σε όλες τις χώρες τα κρούσματα συνδέονται με την κινητικότητα. Με την πρότασή σας για 700εκ. στον εσωτερικό τουρισμό, θα είχαμε πάνω από 1.000 κρούσματα από τον Ιούλιο.
Εν πάση περιπτώσει κόντρα στις προσπάθειες σας, προσπάθειες δυσφήμισης της χώρας, η χώρα βραβεύεται. Μπορεί να μην ταιριάζει στην αφήγησή σας στο παραμύθι που πλάθετε όμως τα βραβεία είναι υπαρκτά:
5η στην Παγκόσμια κατάσταση της IPSOS. Το Monocle εξώφυλλο με την Ελλάδα σημαία για το softpower της εικόνας μας.
Η Aegean και το Ελ. Βενιζέλος στην πρώτη πεντάδα παγκοσμίως για την ασφάλεια.
Στα διεθνή βραβεία World Tourism Awards 5 ελληνικές επιχειρήσεις καλύτερες του κόσμου και για πρώτη φορά το Υπ. Τουρισμού και ο ΕΟΤ ψηφίστηκαν ο καλύτερος φορέας Τουρισμού του κόσμου.
Ευτυχώς δεν κάνετε πια κριτική στα νούμερα. Γιατί είχατε βατερλώ με τα 3 δις που δεν θα πιάναμε.
Τώρα φτάνουμε τα 4 δις και πιστεύω πως θα τα
ξεπεράσουμε.
Με το άνοιγμα του ελληνικού τουρισμού η ύφεση είναι μικρότερη κατά 5%.
2021 Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι,
Όσα και αν πετύχαμε, μεγάλες προκλήσεις είναι μπροστά μας.
Ο εμβολιασμός και τα γρήγορα test αλλάζουν τα δεδομένα.
Την νέα χρονιά θα μπορούμε να δεχτούμε ανθρώπους εμβολιασμένους χωρίς να τους υποβάλλουμε σε τόσες υποχρεώσεις όπως φέτος με τις καραντίνες και τα test.
Με τα γρήγορα test θα μπορούμε να υποδεχτούμε περισσότερο κόσμο με ακόμη μεγαλύτερη ασφάλεια. Δουλεύουμε εντατικά σε διεθνές επίπεδο γι αυτό.
Όμως ο ανταγωνισμός θα είναι αμείλικτος και στις τιμές και στις προσφερόμενες υπηρεσίες.
Για αυτό ξεκινήσαμε ήδη. Ο ΕΟΤ ξεκίνησε ήδη τη δημιουργία της νέας καμπάνιας για πρώτη φορά με διαγωνισμό δημιουργικό, όχι μόνο υλοποίησης.
Ενισχύουμε τα ψηφιακά εργαλεία με το νέο Visit Greece site που θα είναι έτοιμο στις αρχές του έτους αλλά και την ενίσχυση της εφαρμογής για κινητά που φέτος δημιουργήσαμε με τεράστια επιτυχία.
Ως προς τις αγορές- εκτός από τις ήδη γνωστές, θα στοχεύσουμε σε αγορές με ταξιδιώτες υψηλής δαπάνης, όπως είναι η Νορβηγία, η Αυστρία, η Ελβετία.
Ενώ ως προς τις πιο μακρινές αγορές, προτεραιότητες είναι οι ΗΠΑ, ο Καναδάς, η Κίνα, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα η και Σαουδική Αραβία.
Θα συνεχίσουμε να στηρίζουμε τον εσωτερικό τουρισμό με την επέκταση του προγράμματος Τουρισμός για Όλους και το 2021.
Με νέες πρωτοβουλίες:
Δημιουργούμε για πρώτη φορά το πλαίσιο για την περιφερειακή ανάπτυξη με τους οργανισμούς διαχείρισης και προώθησης προορισμών, θεσμοθετώντας για πρώτη φορά τα cluster για τη συνεργασία ιδιωτικού και δημόσιου τομέα με στόχο την ποιότητα και τη στρατηγική στην αναπτυξιακή διαδικασία.
Ακόμη αξιοποιούμε το εν υπνώσει δυναμικό των ιαματικών πόρων της χώρας με έναν εξειδικευμένο φορέα αξιοποίησής τους. Ένας τομέας που μπορεί να προσφέρει πολλά όλον το χρόνο.
Η γαστρονομία, ο τουρισμός ευεξίας αλλά και το νέο πλαίσιο για τις μαρίνες θα ακολουθήσουν.
Και δε θα σταματήσουμε εδώ, οι πόροι του ταμείου ανάκαμψης θα ενεργοποιήσουν ειδικές δράσεις για ορεινό, θαλάσσιο γαστρονομικό και προσβάσιμο τουρισμό. Η εκπαίδευση, η κωδικοποίηση της νομοθεσίας και η ψηφιοποίηση των διαδικασιών του υπουργείου θα συμπληρώσουν τις πρωτοβουλίες μας.
Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι,
Έως τη στιγμή που η επέλαση της πανδημίας άλλαξε τον κόσμο, με την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας υπό τον Κυριάκο Μητσοτάκη, η Ελλάδα είχε κάνει μεγάλα βήματα. Είχε μπει στις ράγες της ανάπτυξης και του μετασχηματισμού της.
Σε λιγότερο από έξι μήνες, είχαν γίνει μεταρρυθμίσεις που οι πολίτες περίμεναν χρόνια.
Ο κορονοϊός ανέτρεψε κάθε προηγούμενο σχεδιασμό και άλλαξε άρδην τις προτεραιότητες. Και πάλι, όμως, η ελληνική κυβέρνηση επέδειξε άμεσα αντανακλαστικά και απέσπασε τον έπαινο της διεθνούς κοινότητας για την καίρια διαχείριση της κρίσης.
Το αναβαθμισμένο κύρος της Ελλάδας δεν είναι μόνο μια αφηρημένη και συμβολική έννοια. Αποτιμάται ακόμη και με οικονομικούς όρους.
Η χώρα μας έχει αποκομίσει προνομιακό μερίδιο από τους ευρωπαϊκούς πόρους και το Ταμείο Ανάκαμψης.
Βγάλαμε την Ελλάδα από την ανυποληψία. Η χώρα-«μαύρο πρόβατο» της Δύσης αποτελεί μακρινό παρελθόν. Η εμπιστοσύνη και η σοβαρότητα που έχουμε κερδίσει για την πατρίδα, αποτυπώνεται εκτός των άλλων στις αξιολογήσεις των διεθνών οίκων.
Η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη έχει όραμα, έχει σχέδιο, έχει τη θέληση και το απόθεμα δυναμικού να το υλοποιήσει. Το όραμά μας είναι ξεκάθαρα αναπτυξιακό. Οι βασικοί στρατηγικοί μας στόχοι είναι
– ανάπτυξη
– αειφορία
– εκσυγχρονισμός και η ψηφιακή ενσωμάτωση
– κατάργηση των κοινωνικών αποκλεισμών και η ισότητα
Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι,
Το 2021, 200 χρόνια από την επανάσταση η Ελλάδα ξανασυστήνεται στην Παγκόσμια Κοινότητα:
Η Ελλάδα στην οποία αξίζει να ζεις
Η Ελλάδα στην οποία αξίζει να δουλεύεις
Η Ελλάδα την οποία αξίζει να επισκεφτείς.
Γιατί στηρίζεται στην ποιότητα
Ποιότητα στα προϊόντα
Ποιότητα στους ανθρώπους
Ποιότητα στις επιχειρήσεις.
Και από τα μέσα του 2019 ποιότητα στην διακυβέρνηση.
Ένα πράγμα της λείπει.
Ποιότητα στην αντιπολίτευση.
Αυτή δεν θα τη φέρει ούτε ο Π/Υ, που σας καλώ να ψηφίσετε.