Κυρίες και κύριοι Συνάδελφοι, Ζούμε στη χώρα που τα ΜΜΕ δε δικαιούνται να κάνουν κριτική στην κυβέρνηση, η αστυνομία πέφτει θύμα ξυλοδαρμού, η αριστεία είναι ρετσινιά, και τελικά η ανικανότητα έχει γίνει συνώνυμο με την αριστεία.
Οι αγράμματοι στο Μαξίμου. Έτσι δηλώνει ο Σύμβουλος του Πρωθυπουργού κ. Πολιτίδης. Αγράμματος.
Επί 15 χρόνια οι ελληνικές κυβερνήσεις δε μπόρεσαν να ετοιμάσουν ένα σχολείο στο Μόναχο που τώρα μας το παίρνει πίσω ο Δήμος. Διακομματική η ανικανότητα.
Το πρόβλημα, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, είναι ότι κυβέρνηση και αξιωματική αντιπολίτευση διαλέγουν στρατόπεδα και μένουν στη στείρα αντιπαράθεση, αντί να προσπαθούν να βρουν λύσεις. Το είδαμε στην Επιτροπή στη συζήτηση για τις επίμαχες διατάξεις που αφορούν στην ιδιωτική εκπαίδευση: Η κυβέρνηση μιλούσε ως εκπρόσωπος των εργαζομένων, η ΝΔ υπέρ των ιδιοκτητών- επιχειρηματιών. Ποιο κόμμα όμως θα εκπροσωπήσει το συμφέρον των γονέων, των μαθητών, και εν τέλει της ίδιας της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης; Χάσαμε από τα μάτια μας το Δημόσιο αγαθό, χάσαμε εν τέλει τη χώρα.
Η στάση της ελληνικής πολιτείας, διαχρονικά υπήρξε υποκριτική απέναντι στην ιδιωτική εκπαίδευση. Όποτε θέλουν οι κυβερνήσεις να εισπράξουν, θυμούνται πως είναι επιχειρήσεις- θυμόμαστε όλοι την φαρσοκωμωδία του ΦΠΑ πέρυσι. Όταν όμως θέλουν να ικανοποιήσουν τα αυτιά των κομματικών φίλων, την καταδικάζουν συλλήβδην ως «παραπαιδεία» και «εμπορευματοποίηση της γνώσης».
Τι είναι το ιδιωτικό σχολείο; Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και πρόσθετες δραστηριότητες. Τα σκοτώνετε και τα δύο. Καταργήστε τα. Θα ήταν εντιμότερο.
Καταγγέλλω πως σε συνέδριο φροντιστηρίων την περασμένη Κυριακή, τους το παρουσιάσατε ως εκδούλευση. Διαλύουμε τα ιδιωτικά το απόγευμα, οπότε πού θα πάνε; Στα φροντιστήρια. Έτσι τους είπατε. Πώς διασφαλίζετε κύριε Υπουργέ την ποιότητα των ιδιωτικών σχολείων με το να δημιουργείτε «καθεστώς μονιμότητας» των εργαζομένων; Καταρχήν πώς μετράτε την ποιότητα της εκπαίδευσης; Έχετε στοιχεία για τις επιδόσεις; Ξέρετε πως στις Πανελλήνιες, το μόνο αδιάβλητο στη συνείδηση του ελληνικού λαού θεσμό που τώρα θα καταργήσετε, ο μέσος όρος των μαθητών από τα ιδιωτικά είναι 15, από τα Πειραματικά 14 και από τα Δημόσια 12. Καταργήσατε το 14 της «αριστείας» των Πειραματικών. Τώρα καταργείτε και το 15 των ιδιωτικών. Όλοι στο επίπεδο του 12.
Πώς εξασφαλίζετε ότι οι διατάξεις που μας φέρνετε, δε θα οδηγήσουν σε αύξηση της μαύρης εργασίας όπως γίνεται κάθε φορά που οι κανόνες είναι αδικαιολόγητα αυστηροί; Θα «στραγγαλίσετε» τον ευσυνείδητο επιχειρηματία, το μικρό ιδιωτικό σχολείο, θα αφήσετε στο απυρόβλητο τους ασυνεπείς και στο τέλος θα έχετε και τους εργαζόμενους να καταγγέλλουν αύξηση της αδήλωτης εργασίας.
Διαβάσατε την έκθεση της Επιστημονικής Υπηρεσίας της Βουλής; Εκφράζει τον προβληματισμό για το κατά πόσο μπορεί να κρίνει την καταχρηστικότητα μιας απόλυσης ένα όργανο στο οποίο δεν ακούγονται οι απόψεις όλων των μερών. Εσείς βάζετε ένα όργανο της δημόσιας διοίκησης να κρίνει. Και τι ακριβώς πρέπει να κρίνει; Ας πούμε πάλι κάποια στοιχεία: Τα τελευταία 2 χρόνια της απελευθέρωσης σε σύνολο 9.000 υπαλλήλων έχουμε 130 απολύσεις. Ποσοστό 1,4% μέσα στην κρίση που έκανε τις 650 χιλιάδες ανέργους, 1,2 εκατομμύρια.
Από την άλλη βέβαια αν διαβάσει κανείς τις θέσεις των δημόσιων εκπαιδευτικών θα αισθανθεί ότι είναι η Πολιτεία, ότι είστε ΕΣΕΙΣ που λειτουργείτε ως ιδιοκτήτης που δε σέβεται τα εργασιακά δικαιώματα των εργαζομένων σας. Για εσάς γίνεται αύριο η πορεία των δημόσιων εκπαιδευτικών διαμαρτυρόμενοι και για τα θέματα των ωρομίσθιων και αναπληρωτών. 20.000 αναπληρωτές θα βάλετε στα σχολεία μας είπατε κ. υπουργέ. Με τι εργασιακά δικαιώματα θα απασχολούνται αυτοί; Πρέπει να σας πάρουν τα σχολεία από τα χέρια κ. Φίλη. Για χάριν της ποιότητας της εκπαίδευσης.
Εδώ και τώρα προχωρήστε σε μια σοβαρή αλλαγή που θα ικανοποιήσει και τις δυο πλευρές και θα είναι κυρίως προς το συμφέρον των παιδιών και της εκπαίδευσης: Θεσπίστε ανεξάρτητο όργανο που θα κρίνει τη νομιμότητα και καταχρηστικότητα των απολύσεων. Να ορίζονται οι αξιολογητές από την Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΑΔΙΠΠΔΕ) ή το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και όχι από τον Υπουργό. Να ακούγονται οι απόψεις όλων των πλευρών, αλλά να κρίνει ανεξάρτητο όργανο με μέλη δικαστικούς και καθηγητές παιδαγωγικής.
Η μαύρη εργασία του εκπαιδευτικού είναι εξίσου σημαντική με εκείνη των υπολοίπων εργαζομένων. Η εκμετάλλευση είναι πάντα εκμετάλλευση. Η γαλέρα είναι πάντα γαλέρα. Σχεδόν 2 χρόνια δεν κάνατε τίποτα και ρυθμίζετε τον κλάδο που ο ΣΕΠΕ λέει πως έχει τη χαμηλότερη παραβατικότητα. 1 στους 500 ελέγχους. Κυρίες και Κύριοι συνάδελφοι, Οι 427.000 νέοι άνθρωποι που μετανάστευσαν στο εξωτερικό είναι απόφοιτοι τόσο ιδιωτικών, όσο και δημόσιων σχολείων.
Δε θα παρασύρετε εσείς τη χώρα προς τα κάτω, σύντομα θα φύγετε και η παιδεία και η χώρα θα πάρουν τη θέση που τους αξίζει. Σύντομα, αλλά μέχρι τότε κάποια παιδιά θα έχουν πληρώσει τις αβελτηρίες σας.
Στο όνομα αυτών, στο όνομα των παιδιών μας που δεν σας φταίνε σε τίποτα, η Δημοκρατική Ευθύνη θα μάχεται. Αναλαμβάνοντας την ευθύνη που εσείς προδίδετε.